MAIN MENU

Services

මෙෙ ප්‍රවර්ධන වැඩසටහන කුෙක් ද?
මනස SMS සේවාව සඳහා ලියාපදිංචි වී මුදලින් රුපියල් පහළොස්දාහක් (Rs. 15,000) දිනාගැනීමට අවස්ථාවක් හිමි කර ගැනීම.
කොපමණ ජයග්‍රාහකයන් ප්‍රමාණයක් මෙම ප්‍රවර්ධන කටයුත්තෙන් තෝරා ගනී ද?
මින් තෝරා ගනු ලබන්නේ ජයග්‍රාහකයන් එක් අයෙක් පමණි.
මෙම ප්‍රවර්ධන කටයුත්ත සඳහා ලියාපදිංචි විය හැකි ආකාරයන් මොනවා ද?
මනස SMS සේවාව සඳහා REG MANASA ලෙස සඳහන් කර 2211 ට SMS කරන්න.
ජයග්‍රාහකයන් හට පිදෙන ත්‍යාගයන් මොනවා ද?
පරිගණක කුසපත් ඇඳීමක් හරහා ජයග්‍රාහකයා තෝරා ගනු ලබන මෙම ප්‍රවර්ධන වැඩසටහනේ, ජයග්‍රහණය ලබන්නා හට මුදලින් රුපියල් පහළොස්දහසක (Rs. 15,000) මුදලක් පිරිනැමේ.
ත්‍යාගයන් ලබා ගැනීම සඳහා ජයග්‍රාහකයන් සුදුසුකම් ලබන්නේ කෙසේද?
මනස SMS සේවාවට අදාලව පවත්වන මේ ප්‍රවර්ධන වැඩසටහන පවත්වන කාලසීමාව තුළදී ඒ හා එක්වන පුද්ගලයන් එම කාල සීමාවෙන් පසුව මාසයක කාලයක් පුරා සේවාවන් හා එක්ව සිටීම තුළින් පමණක් මෙම දිනුම් අවස්ථාවන් සඳහා ඇතුලත් වනු ඇත.
ලියාපදිංචි වනු ලබන මෙම සේවාව සඳහා කොපමණ මුදලක් ගාස්තු වශයෙන් අය කෙරේ ද?
මනස SMS පෙර ගෙවුම් සේවාව සඳහා දිනකට රුපියල් 1.25 හා බදු අය කෙරේ. මනස SMS පසු ගෙවුම් සේවාව සඳහා සඳහා මසකට රුපියල් 30 හා බදු අය කෙරේ.
මෙම ප්‍රවර්ධන වැඩසටහනෙහි කාල සීමාව කොපමණ ද?
2018 නොවැම්බර් 01 වන දින ආරම්භ වී නොවැම්බර් 30 වන දින දක්වා ක්‍රියාත්මක වේ.
මනස SMS සේවාව කුමන මාධ්‍යයකින් පැවැත්වෙන්නේ ද?
සිංහල මාධ්‍යයෙන්, ඉංග්‍රීසි අකුරින් මනස SMS ලබා දෙනු ඇත.
මනස SMS සේවාවෙන් ඉවත්විය හැක්කේ කෙසේ ද?
මනස SMS සේවාවෙන් ඉවත්වීම සඳහා DREG MANASA ලෙස සඳහන් කර 2211 ට SMS කරන්න.
අදාල නියමයන් සහ කොන්දේසි.
  • මෙම ප්‍රවර්ධන වැඩසටහන සඳහා සහභාගි වන පුද්ගලයන් ඊට අදාළ නීති රීති හා කොන්දේසි වලට යටත් විය යුතු ය.
  • මනස SMS සේවාවට අදාලව පවත්වන මේ ප්‍රවර්ධන වැඩසටහන පවත්වන කාලසීමාව තුළදී ඒ හා එක්වන පුද්ගලයන් එම කාල සීමාවෙන් පසුව මාසයක කාලයක් පුරා සේවාවන් හා එක්ව සිටීම තුළින් පමණක් මෙම දිනුම් අවස්ථාවන් සඳහා ඇතුලත් වනු ඇත.
  • මෙම ප්‍රවර්ධන වැඩසටහන පවත්වනු ලබන්නේ 2018 නොවැම්බර් 01 වන දින සිට නොවැම්බර් 30 වන දින දක්වා පමණි.
  • මෙම ප්‍රවර්ධන වැඩසටහනෙහි ජයග්‍රාහකයාව තෝරා ගනු ලබන්නේ පරිගණකගත කුසපත් ඇඳීමක් හරහා වන අතර එලෙස තෝරා ගන්නා ප්‍රතිඵලය අවසන් ප්‍රතිඵලය වේ.
  • මොබිටෙල් ජාලය හා එක්ව අදාල සේවාවන් සඳහා නිසි ගෙවීම් සිදු කරන අය හට මෙම ප්‍රවර්ධන වැඩසටහන වෙත ඇතුලත් විය හැකි වේ.
  • මෙම ප්‍රවර්ධන වැඩසටහන උදෙසා භාවිත කළ මොබිටෙල් සම්බන්ධතාවයේ නීත්යානුකූල අයිතිය හිමි තැනැත්තා වෙතට පමණක් මින් පිරිනැමෙන ත්‍යාග මුදල් ලබා දෙනු ඇත.
  • ජයග්‍රාහකයා තෝරා පත් කර ගැනීම සහ ත්‍යාග මුදල් බෙදා දීම සිදුවන්නේ මෙම ප්‍රවර්ධන කාලසීමාවෙන් පසුව ය.
  • නියම කරන දින 30 ක කාලය තුළ ජයග්‍රාහකයා ත්‍යාග මුදල ලබා නොගතහොත්, ත්යාග මුදල ලබා ගැනීම සඳහා ජයග්‍රාහකයා හට තිබූ හිමිකම අවලංගු වනු ඇත.
  • තෝරා ගන්නා ජයග්‍රාහකයන් මනස සේවාව ක්‍රියාත්මක කරන ආයතනයේ නියෝජිතයන් මඟින් පමණක් නිල දුරකතන අංක +94 712334309 හරහා සම්බන්ධ කර ගන්නා අතර ජයග්‍රාහකයකු සම්බන්ධ කර ගැනීමට නොහැකි අවස්ථාවල දී මීළඟ පැය තුන ඇතුළත තවත් තුන්වතාවක් උත්සාහ කරයි. එයත් අසාර්ථක වන අවස්ථාවල දී තෝරාගත් ජයග්‍රාහකයාට ත්‍යාග හිමිකම අහෝසි කර වෙනත් තරඟකරුවෙකු තෝරා ගැනීම සඳහා අළුතින් කුසපත් අඳිනු ලැබේ.
  • මෙම තරඟයට අදාළ නීති රීති හෝ කොන්දේසි වෙනස් කිරීමේ හැකියාව මොබිටෙල් ආයතනය හෝ මනස සේවාව ක්‍රියාත්මක කරන ආයතනය සතුය.

 

What is Magazinos ?
 
Magazinos is an online web portal which facilitates/enables you to read both local & international newspapers and magazines. 
 
How do I subscribe for this service?
 
You can log on to www.magazinos.com/mobitel  and follow the on-screen instructions (that are provided to you) 
 
Is there a free trial for this service?
 
Yes. Every new Mobitel customer receives THREE month of FREE service.
 
How much do I get charged for the service after the FREE trial?
 
Once your free trial has ended you can choose one of the following subscription options.
 
Daily subscription fee Rs.   4.00 + tax
Monthly subscription fee  Rs.  99.00 + tax
 
*data taxes are applicable 
 
Can I access all content during my free trial?
 
You can but, you will only get 1000 credits every month which can be used to browse through the available content catalogue  
 
Would I be exempted of data charges to access the portal during the trial period?
 
No. Standard data charges will be applied.
 
Is there a mobile application for Magazinos service?
 
Yes. There is an Android based mobile application which you can download for free. But you will first have to subscribe through www.magazinos.com/mobitel so that you will be entitled for the free trial of three months.
 
How do I deactivate this service?
 
Please log on to the portal and follow the instructions for the deactivation process shown to you
 

Lottery Results Via SMS!

To Subscribe: Type REG<Space>LOT and SMS to 2299

Note:

*The SMS alert will be sent every morning with the results of the lotteries drawn on the previous night.

*The results of the lotteries drawn on Friday, Saturday & Sunday will be provided only on the following Monday.

Charges:
Post Paid: Rs.30+tax per month | Pre Paid:   Rs.1.25 + tax per day

Get lottery results via SMS or IVR

*SMS: Go to Mobitel -> My Mobitel -> Info services -> Lottery.

*IVR: Dial 666

Charges for SMS/req: Rs. 2 + taxes & for IVR Rs.5 + taxes/min

What is Bookmyshow Service?
Bookmyshow is an online entertainment ticketing portal, where it allows users to buy tickets online for movies, Event, Sports on their website and mobile app and pay by Mobitel account
What are the types of tickets available?
  • Movie
  • Sports
  • Events
Can I select the date, time and the seat in advance?
Yes. You can visit the bookmyshow website (https://lk.bookmyshow.com) or the app the select the preferred date, time and desired seats in advance.
What is the cut off time for booking seats?
The cut off time for booking may vary depending upon the cinema anytime between 1 hour to 15 min prior to the show time
How many tickets can I book in one transaction?
A maximum of 10 tickets per transaction in each category can be booked
What are the chargers?
For all the customers who pay through Mobitel, will be charged 10% as a convenience fee on top of the ticket price
Will the confirmation SMS be sufficient to collect my tickets?
Yes. You can collect your tickets by presenting the confirmation SMS
What if the show gets cancelled after booking the tickets?
  • In the event of your show being canceled the entire amount of your transaction will be refunded to your account within 5 - 7 working days.
  • In case of we receiving a prior information from the cinema about a show cancellation, Bookmyshow will inform all customers via SMS or a call

 

Audio Book Service

Audio book is subscription based IVR service to listen to Famous Novels written by the great Writer and Translator Ms.Chandi Kodikara and Short stories -Specially Fairy tales of Hans Christian Anderson, are presented in a Dramatic way .

Service subscription charges

Option

Price

Validity

Daily subscription/Auto Renewal  

Monthly subscription/Auto Renewal                                                    

Rs 5.00 + Tax

Rs.150.00 +Tax

Per Day

Per Month

How to activate the Audio Book service?

Subscription to the service could be done by dialing 2656

  • Short Stories -  2656-1-1-4
  • Novels - 2656- 2-1-4

How to deactivate Audio Book service?

To unsubscribe dial 2656

  • Short Stories -  2656-1-#-5
  • Novels - 2656-2-#-5

GENERAL TERMS & CONDITIONS

  • At any point of time people who subscribed the service they can unsubscribe the service by visiting our web portal
  • All of the VAS Services are provided by 3rd party content providers.
  •  Copy rights and content accuracy/validity etc. Are the sole ownership and the responsibility of the content providers and will not be liable for any damages or losses.
  •  All of the above services are activated using the respective mobile operators Activation process. Operator will request a confirmation prior to activating the service. Any clarifications, concerns and refund etc. to be directed to the respective Mobile Operator.

 

 

 

Challenge Me Service

Challenge Me is a subscription-based service, a portal to many Contents not limited to History, Famous People, Brand Introductions, Pop Music, etc. Subscribers will get one Content and one Set Quest which includes 5 questions daily.

Site URL http://chmemore.com

 

Service Subscription Charges   

Option

Price

Validity

Daily Subscription/Auto Renewal                

Rs 10 + Tax

Per Day

Subscriber who wants to get more Contents and More Set of Quests, additional 10 LKR + Tax per content

 

How to activate the Challenge Me service?

To subscribe type REG and send to 25643 or log on to http://chmemore.com

 

How to deactivate Challenge Me service?

To unsubscribe type UNREG and send to 25643 or log on to http://chmemore.com

GENERAL TERMS & CONDITIONS

 

  • At any point of time people who subscribed the service they can unsubscribe the service by visiting our web portal.
  • GPRS charges apply.
  • All the VAS Services are provided by 3rd party content providers.
  •  Copy rights and content accuracy/validity etc. Are the sole ownership and the responsibility of the content providers and will not be liable for any damages or losses.
  •  All the above services are activated using the respective mobile operators Activation process. Operator will request a confirmation prior to activating the service. Any clarifications, concerns and refund etc. to be directed to the respective Mobile Operator.

 

 

 

Lottery 989 is a subscription-based lottery service powered by National Lottery Board. The subscriber should be a Sri Lankan Citizens who are aged eighteen or more. The user must possess a valid National Identity Card number.

Users can purchase any of lotteries available on “Available lotteries of each draw dates” can be purchased through SMS.


Option Price Validity

Rs 20 + Rs 4 + Tax

Per Lottery

You can type Lottery Keyword ID NUM and send it to 989

Eg: If the customer wants to Activate Mahajana Sampatha,

Type MS ID NUMBER and send to 989

You can type Lottery Keyword OFF and send it to 989

Eg: If the customer wants to deactivate Mahajana Sampatha,

Type MS OFF and send to 989

LOTTERY SUBSCRIPTION REQUEST FORMAT ON-DEMAND REQUEST FORMAT 1ST ATTEMPT 2ND ATTEMPT ONWARDS Unsubscription

Mahajana Sampatha

MS (SPACE) NIC

OMS (SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

OMS (SPACE) # of tickets

MS (SPACE) OFF

Govi Setha

GS(SPACE)NIC

OGS (SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

OGS (SPACE) # of tickets

GS (SPACE) OFF

Supiri Vasana

SV(SPACE)NIC

OSV (SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

OSV (SPACE) # of tickets

SV (SPACE) OFF

Jathika Sampatha

JS(SPACE)NIC

OJS (SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

OJS (SPACE) # of tickets

JS (SPACE) OFF

Neeroga

NR(SPACE)NIC

ONR (SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

ONR (SPACE) # of tickets

NR (SPACE) OFF

Mega Power

MP(SPACE)NIC

OMP(SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

OMP(SPACE) # of tickets

MP (SPACE) OFF

Dhana Nidhanaya

DN(SPACE)NIC

ODN(SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

ODN(SPACE) # of tickets

DN (SPACE) OFF

Dhana Nidhanaya

DN(SPACE)NIC

ODN(SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

ODN(SPACE) # of tickets

DN (SPACE) OFF

Vasana Sampatha

VS(SPACE)NIC

OVS(SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

OVS(SPACE) # of tickets

VS (SPACE) OFF

Sevana

SE(SPACE)NIC

OSE(SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

OSE(SPACE) # of tickets

SE (SPACE) OFF

Please refer the NLB Website - https://www.nlb.lk/

  • At any point of time people who subscribed the service they can unsubscribe the service by visiting our web portal
  • GPRS charges apply.
  • All of the VAS Services are provided by 3rd party content providers.
  • Copy rights and content accuracy/validity etc. Are the sole ownership and the responsibility of the content providers and will not be liable for any damages or losses.
  • All of the above services are activated using the respective mobile operators Activation process. Operator will request a confirmation prior to activating the service. Any clarifications, concerns and refund etc. to be directed to the respective Mobile Operator.

NLB 811 is a subscription-based lottery service powered by National Lottery Board. The subscriber should be a Sri Lankan Citizens who are aged eighteen or more. The user must possess a valid National Identity Card number.

Site URL: www.811.lk

Users can purchase any of lotteries available on “Available lotteries of each draw dates” can be purchased through SMS, USSD and WEB


Option Price Validity

Rs 20 + Rs 4 + Tax

Per Lottery

You can log on to www.811.lk or by dialing USSD #811#


LOTTERY SUBSCRIPTION REQUEST FORMAT ON-DEMAND REQUEST FORMAT 1ST ATTEMPT 2ND ATTEMPT ONWARDS Unsubscription

Mahajana Sampatha

MS (SPACE) NIC

OMS (SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

OMS (SPACE) # of tickets

MS (SPACE) OFF

Govi Setha

GS(SPACE)NIC

OGS (SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

OGS (SPACE) # of tickets

GS (SPACE) OFF

Supiri Vasana

SV(SPACE)NIC

OSV (SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

OSV (SPACE) # of tickets

SV (SPACE) OFF

Jathika Sampatha

JS(SPACE)NIC

OJS (SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

OJS (SPACE) # of tickets

JS (SPACE) OFF

Neeroga

NR(SPACE)NIC

ONR (SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

ONR (SPACE) # of tickets

NR (SPACE) OFF

Mega Power

MP(SPACE)NIC

OMP(SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

OMP(SPACE) # of tickets

MP (SPACE) OFF

Dhana Nidhanaya

DN(SPACE)NIC

ODN(SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

ODN(SPACE) # of tickets

DN (SPACE) OFF

Dhana Nidhanaya

SE(SPACE)NIC

OSE(SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

OSE(SPACE) # of tickets

SE (SPACE) OFF

Dhana Nidhanaya

VS(SPACE)NIC

OVS(SPACE) # of tickets (SPACE) NIC

OVS(SPACE) # of tickets

VS (SPACE) OFF

  • At any point of time people who subscribed the service they can unsubscribe the service by visiting our web portal
  • GPRS charges apply
  • All of the VAS Services are provided by 3rd party content providers.
  • Copy rights and content accuracy/validity etc. Are the sole ownership and the responsibility of the content providers and will not be liable for any damages or losses.
  • All of the above services are activated using the respective mobile operators Activation process. Operator will request a confirmation prior to activating the service. Any clarifications, concerns and refund etc. to be directed to the respective Mobile Operator.

Sinhala Horoscope is a subscription-based SMS Astrological Service by Mr. Manjula Peiris.


Option Price Validity

Daily Subscription/Auto renewal

Rs.5.00 + Tax

Per Day

Monthly Subscription/Auto renewal

Rs.150.00+Tax

Per Month

Per Zodiac Sign: Rs.5.00 + taxes will be charged daily for both pre-paid & post-paid customers

Step 1: Type HC and send a SMS to 7272

System will send below messages to the customer with Zodiac Sign Names & Zodiac Sign IDs.

1-Mesha, 2-Vrushabha,3-Mithuna,4-Kataka, 5-Sinha,6-Kanya, 7-Thula,8-Vrushchika,9-Dhanu,10-Makara,11-Kumbha,12-Meena

Step 2: Then Customer can just type the zodiac sign number and send to 7272.

e.g.: If the customer wants to activate Horoscope Alerts for Sinha Zodiac Sign, customer can type 5 and send a SMS to 7272

Type off < zodiac sign no> and send SMS to 7272

  • At any point of time people who subscribed the service they can unsubscribe the service by visiting our web portal
  • GPRS charges apply
  • All of the VAS Services are provided by 3rd party content providers.
  • Copy rights and content accuracy/validity etc. Are the sole ownership and the responsibility of the content providers and will not be liable for any damages or losses.
  • All of the above services are activated using the respective mobile operators Activation process. Operator will request a confirmation prior to activating the service. Any clarifications, concerns and refund etc. to be directed to the respective Mobile Operator.