MAIN MENU

Services

මෙෙ ප්‍රවර්ධන වැඩසටහන කුෙක් ද?
මනස SMS සේවාව සඳහා ලියාපදිංචි වී මුදලින් රුපියල් පහළොස්දාහක් (Rs. 15,000) දිනාගැනීමට අවස්ථාවක් හිමි කර ගැනීම.
කොපමණ ජයග්‍රාහකයන් ප්‍රමාණයක් මෙම ප්‍රවර්ධන කටයුත්තෙන් තෝරා ගනී ද?
මින් තෝරා ගනු ලබන්නේ ජයග්‍රාහකයන් එක් අයෙක් පමණි.
මෙම ප්‍රවර්ධන කටයුත්ත සඳහා ලියාපදිංචි විය හැකි ආකාරයන් මොනවා ද?
මනස SMS සේවාව සඳහා REG MANASA ලෙස සඳහන් කර 2211 ට SMS කරන්න.
ජයග්‍රාහකයන් හට පිදෙන ත්‍යාගයන් මොනවා ද?
පරිගණක කුසපත් ඇඳීමක් හරහා ජයග්‍රාහකයා තෝරා ගනු ලබන මෙම ප්‍රවර්ධන වැඩසටහනේ, ජයග්‍රහණය ලබන්නා හට මුදලින් රුපියල් පහළොස්දහසක (Rs. 15,000) මුදලක් පිරිනැමේ.
ත්‍යාගයන් ලබා ගැනීම සඳහා ජයග්‍රාහකයන් සුදුසුකම් ලබන්නේ කෙසේද?
මනස SMS සේවාවට අදාලව පවත්වන මේ ප්‍රවර්ධන වැඩසටහන පවත්වන කාලසීමාව තුළදී ඒ හා එක්වන පුද්ගලයන් එම කාල සීමාවෙන් පසුව මාසයක කාලයක් පුරා සේවාවන් හා එක්ව සිටීම තුළින් පමණක් මෙම දිනුම් අවස්ථාවන් සඳහා ඇතුලත් වනු ඇත.
ලියාපදිංචි වනු ලබන මෙම සේවාව සඳහා කොපමණ මුදලක් ගාස්තු වශයෙන් අය කෙරේ ද?
මනස SMS පෙර ගෙවුම් සේවාව සඳහා දිනකට රුපියල් 1.25 හා බදු අය කෙරේ. මනස SMS පසු ගෙවුම් සේවාව සඳහා සඳහා මසකට රුපියල් 30 හා බදු අය කෙරේ.
මෙම ප්‍රවර්ධන වැඩසටහනෙහි කාල සීමාව කොපමණ ද?
2018 නොවැම්බර් 01 වන දින ආරම්භ වී නොවැම්බර් 30 වන දින දක්වා ක්‍රියාත්මක වේ.
මනස SMS සේවාව කුමන මාධ්‍යයකින් පැවැත්වෙන්නේ ද?
සිංහල මාධ්‍යයෙන්, ඉංග්‍රීසි අකුරින් මනස SMS ලබා දෙනු ඇත.
මනස SMS සේවාවෙන් ඉවත්විය හැක්කේ කෙසේ ද?
මනස SMS සේවාවෙන් ඉවත්වීම සඳහා DREG MANASA ලෙස සඳහන් කර 2211 ට SMS කරන්න.
අදාල නියමයන් සහ කොන්දේසි.
  • මෙම ප්‍රවර්ධන වැඩසටහන සඳහා සහභාගි වන පුද්ගලයන් ඊට අදාළ නීති රීති හා කොන්දේසි වලට යටත් විය යුතු ය.
  • මනස SMS සේවාවට අදාලව පවත්වන මේ ප්‍රවර්ධන වැඩසටහන පවත්වන කාලසීමාව තුළදී ඒ හා එක්වන පුද්ගලයන් එම කාල සීමාවෙන් පසුව මාසයක කාලයක් පුරා සේවාවන් හා එක්ව සිටීම තුළින් පමණක් මෙම දිනුම් අවස්ථාවන් සඳහා ඇතුලත් වනු ඇත.
  • මෙම ප්‍රවර්ධන වැඩසටහන පවත්වනු ලබන්නේ 2018 නොවැම්බර් 01 වන දින සිට නොවැම්බර් 30 වන දින දක්වා පමණි.
  • මෙම ප්‍රවර්ධන වැඩසටහනෙහි ජයග්‍රාහකයාව තෝරා ගනු ලබන්නේ පරිගණකගත කුසපත් ඇඳීමක් හරහා වන අතර එලෙස තෝරා ගන්නා ප්‍රතිඵලය අවසන් ප්‍රතිඵලය වේ.
  • මොබිටෙල් ජාලය හා එක්ව අදාල සේවාවන් සඳහා නිසි ගෙවීම් සිදු කරන අය හට මෙම ප්‍රවර්ධන වැඩසටහන වෙත ඇතුලත් විය හැකි වේ.
  • මෙම ප්‍රවර්ධන වැඩසටහන උදෙසා භාවිත කළ මොබිටෙල් සම්බන්ධතාවයේ නීත්යානුකූල අයිතිය හිමි තැනැත්තා වෙතට පමණක් මින් පිරිනැමෙන ත්‍යාග මුදල් ලබා දෙනු ඇත.
  • ජයග්‍රාහකයා තෝරා පත් කර ගැනීම සහ ත්‍යාග මුදල් බෙදා දීම සිදුවන්නේ මෙම ප්‍රවර්ධන කාලසීමාවෙන් පසුව ය.
  • නියම කරන දින 30 ක කාලය තුළ ජයග්‍රාහකයා ත්‍යාග මුදල ලබා නොගතහොත්, ත්යාග මුදල ලබා ගැනීම සඳහා ජයග්‍රාහකයා හට තිබූ හිමිකම අවලංගු වනු ඇත.
  • තෝරා ගන්නා ජයග්‍රාහකයන් මනස සේවාව ක්‍රියාත්මක කරන ආයතනයේ නියෝජිතයන් මඟින් පමණක් නිල දුරකතන අංක +94 712334309 හරහා සම්බන්ධ කර ගන්නා අතර ජයග්‍රාහකයකු සම්බන්ධ කර ගැනීමට නොහැකි අවස්ථාවල දී මීළඟ පැය තුන ඇතුළත තවත් තුන්වතාවක් උත්සාහ කරයි. එයත් අසාර්ථක වන අවස්ථාවල දී තෝරාගත් ජයග්‍රාහකයාට ත්‍යාග හිමිකම අහෝසි කර වෙනත් තරඟකරුවෙකු තෝරා ගැනීම සඳහා අළුතින් කුසපත් අඳිනු ලැබේ.
  • මෙම තරඟයට අදාළ නීති රීති හෝ කොන්දේසි වෙනස් කිරීමේ හැකියාව මොබිටෙල් ආයතනය හෝ මනස සේවාව ක්‍රියාත්මක කරන ආයතනය සතුය.

 

What is the ‘Language Clip’ service?

It is a service that offers video clips on learning foreign languages. The list of available languages is as follows: Tamil, Hindi, Korean, French, Japanese and Chinese. The videos contain vocabulary, grammar and conversations illustrated in animated form for effective learning.

How can the customer subscribe to this service?

Type REG<space><Relevant Keyword> and SMS to 2211

Language

 

Keyword

Tamil

TA

Hindi

HI

Korean

KO

Italian

IT

French

FR

Japanese

JA

Chinese

CH

Once a customer subscribes, he receives a SMS daily with a link to the video of the preferred language. Data is required to view the content.

How can the customer unsubscribe from the service?

Type DREG<space><Relevant Keyword> and SMS to 2211

 

What are the Charges?

Prepaid            - Rs. 2 + Taxes per day (Per service)

Postpaid          - Rs. 60 + Taxes per Month (Per service)

 

 

 

 

What is Magazinos ?
 
Magazinos is an online web portal which facilitates/enables you to read both local & international newspapers and magazines. 
 
How do I subscribe for this service?
 
You can log on to www.magazinos.com/mobitel  and follow the on-screen instructions (that are provided to you) 
 
Is there a free trial for this service?
 
Yes. Every new Mobitel customer receives THREE month of FREE service.
 
How much do I get charged for the service after the FREE trial?
 
Once your free trial has ended you can choose one of the following subscription options.
 
Daily subscription fee Rs.   4.00 + tax
Monthly subscription fee  Rs.  99.00 + tax
 
*data taxes are applicable 
 
Can I access all content during my free trial?
 
You can but, you will only get 1000 credits every month which can be used to browse through the available content catalogue  
 
Would I be exempted of data charges to access the portal during the trial period?
 
No. Standard data charges will be applied.
 
Is there a mobile application for Magazinos service?
 
Yes. There is an Android based mobile application which you can download for free. But you will first have to subscribe through www.magazinos.com/mobitel so that you will be entitled for the free trial of three months.
 
How do I deactivate this service?
 
Please log on to the portal and follow the instructions for the deactivation process shown to you
 

What is Bookmyshow Service?
Bookmyshow is an online entertainment ticketing portal, where it allows users to buy tickets online for movies, Event, Sports on their website and mobile app and pay by Mobitel account
What are the types of tickets available?
  • Movie
  • Sports
  • Events
Can I select the date, time and the seat in advance?
Yes. You can visit the bookmyshow website (https://lk.bookmyshow.com) or the app the select the preferred date, time and desired seats in advance.
What is the cut off time for booking seats?
The cut off time for booking may vary depending upon the cinema anytime between 1 hour to 15 min prior to the show time
How many tickets can I book in one transaction?
A maximum of 10 tickets per transaction in each category can be booked
What are the chargers?
For all the customers who pay through Mobitel, will be charged 10% as a convenience fee on top of the ticket price
Will the confirmation SMS be sufficient to collect my tickets?
Yes. You can collect your tickets by presenting the confirmation SMS
What if the show gets cancelled after booking the tickets?
  • In the event of your show being canceled the entire amount of your transaction will be refunded to your account within 5 - 7 working days.
  • In case of we receiving a prior information from the cinema about a show cancellation, Bookmyshow will inform all customers via SMS or a call

 

How can I participate in this competition?
All you have to do is dial 2020 and subscribe for the competition.
How can I unsubscribe from the competition?
Dial 2020 unsubscribe or type End and send to 2020
How many attempts will I be given to answer the question correctly?
only one attempts will be given to answer the questions. No retries applicable
How many points will I score for each correct answer?
10 points for each correct answer
Will points be deducted for incorrect answers?
No. Points will not be deducted for the incorrect answers.
Can I start the game at any time?
Yes. You can start playing the game at any time you prefer.
How can I find out the current score?
You will receive an SMS detailing out the current score on exit from the portal or send the keyword “Score” to the short code 2020 and obtain same
What is the time duration given to answer a question?
about 1 minute per question
Can both pre-paid and post-paid customers enter this competition?
Yes.
How are the winners selected?
The winners will be selected in the following manner.
  • 3 players who scores the highest points will be selected as the 1st, 2nd and 3rd winner accordingly and will be awarded at the end of the competition. In case of a tie (Equal Marks) winners will be chosen by a raffle draw. However, there will be only 3 winners in total.
  • Hourly winners will be selected randomly every hour from the players who are online (1 player per hour). However, the player should answer the special question correctly to win the prize. In case the player fails to do so another winner will be selected. There will be 2160 winners for the entire competition.
what are the prizes allocated for the competition?
winners will be awarded cash prizes in the following manner.
Grand Winner Rs. 200,000/-
2nd Place Rs. 100,000/-
3rd Place Rs. 50,000/-
Hourly winners (1 per hour) Rs.50/- each
What is the duration of the competition?
The competition commences on 17th October 2019 at 00.00 hours and will be conducted for 90 days.
In what languages will the competition be available?
The competition will be available in Sinhalese and Tamil.
how much will I be charged for subscribing for the competition?
A subscription charge of Rs.5+ will be applicable with taxes and levies. Per episode
How many episodes will be there for the entire competition?
there will be 90 episodes for the entire competition (3 questions per episode).
can I play the game at once or am I supposed to wait for 90 days to complete the game?
yes. You could complete the game at once by completing all 90 episodes or you could complete same as you wish during the period allocated for this game.
If I don’t get a chance to complete the game during the given period (90 days) will you give me more time to complete the game?
You will be given a grace period of 5 days to complete the game. (5 days after the 90th day)
If I don’t get a chance to register for the competition during the given period (90 days) will you give me more time to register for the competition?
No. if you wish to register for the competition you need to do it during the given period (90day from the start date)
Can I replay the game once I complete all 90 episodes?
No. Players will not be allowed to repeat the contest.
How can I know whether I have won or not?
Winners will be contacted individually, through the Mobitel hotline number 0712755777.
How will the winners be selected?
Winners will be selected by a system generated report conducted in the presence of the Mobitel Internal Audit Team and representatives of the Revenue Department from the Western Province at the end of the period. Such selections shall be final and conclusive.
If the winner is not the registered user of the connection and the registered user is dead, will the gift be awarded?
No. only the registered user of the connection will be eligible for the prize. If the user is unable to register the connection under his name. The prize will not be awarded.
Will the winners be announced to the general public?
Yes. Winners will be published on Mobitel’s website and Facebook page.

Terms & conditions

  • By taking part in the competition, participants will be in acceptance of these terms and conditions.
  • The competition will commence on 17th October 2019 at 0000 hours and will be continued for 90 days
  • The highest scorers will be selected as the winners (1st, 2nd and 3rd prizes) in case of a tie Winners will be picked by a raffle draw (out of the highest scorers) using the system generated report conducted in the presence of Mobitel’s Internal Audit Team and representatives of the Revenue Department from the Western Province. This selection will be final and conclusive.
  • Winners will be contacted and confirmed via Mobitel’s hotline 0712755777. In case of a winner being unreachable; there will be three attempts made via phone within three (03) hours and in the event of a winner being unreachable, a new winner will be selected. The previous record will be discarded.
  • The prize is non-negotiable.
  • This competition will be open to customers of Mobitel who have duly paid all amounts payable for the use of Mobitel’s services.
  • Mobitel staff, suppliers and business partners of Mobitel, its advertising agency and their immediate family members cannot participate in this competition.
  • Only the Registered user of the connection shall be eligible for the prize
  • The prize/s shall be distributed after the promotion period.
  • The prize will not be offered if the winner is unavailable/ unable to collect same within 30 days.
  • The prizes will be awarded to the winners who have duly paid all amounts payable for the use of all Mobitel’s services. This includes all due mobile bills connected under the National identity card number of the winner
  • The participants agree to indemnify Mobitel for any technical errors which may occur during the competition period.
  • Mobitel reserves the right to amend these terms and conditions at any time at its discretion.